arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۳ مهر ۱۳۸۰: کماندو‌های آمریکا با کمک روس‌ها به دنبال بن لادن

خاطرات هاشمی رفسنجانی: خبرى منتشر شد كه ‌كماندوهاى آمريكا با راهنماى افراد روسى، در ارتفاعات پامير براى يافتن مقر [اُسامه] بن‌لادن، مشغول تجسس‌اند. پاكستان، جديداً  اظهارات دوپهلو در خصوص همكارى با آمريكا مي‌كند و صحبت از تأخير عمليات آمريكا، زياد مطرح مى‌شود.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۱۳ مهر ۱۳۸۰: ابهام در علت سقوط هواپيماى روسى‌كه منجر به مرگ 60  اسرایيلى و 17 روسى شده، برطرف نشده است. [لئونیدکوچما]، ریيس‌جمهور اوكراين، خبر اصابت موشك اوكراين به هواپيما را ردكرد وگفت، فاصله محل مانور با محل قرارگرفتن هواپيما، زيادتر از بُرد موشك است و خبرى منتشر شده‌كه بر بدن بعضى ازكشته شده‌ها كه از آب‌گرفته شده‌اند، جاى‌گلوله وجود دارد. 
 
اسرایيل به تلافى حمله شهادت‌طلبانه يك فلسطينى كه ديروز جمعى از صهيونيست‌ها را كشته و زخمى‌كرده بود، به شهر الخليل حمله‌كرد و شش نفر را شهيد و 100 نفر را زخمى نمود و اسرایيل، اقدام آمريكا را براى جلب رضايت اعراب،مورد نكوهش قرار داده و آن را ناكام خوانده است.  
 
[جولیانو اوربانی]، وزير فرهنگ ايتاليا، اعتراف‌ كردكه اسرایيل يك دولت جعلى است كه توسط غرب تحميل شده كه قاعدتاً موج اعتراض صهيونى را بلند خواهدكرد. هنوز انتقاد از اظهارات [سیلویو برلوسکونی]، نخست‌وزير ايتاليا در خصوص برتر دانستن تمدن غرب بر اسلام نخوابيده؛ گرچه اخيراً گفته است كه حرف او را تحريف‌كرده‌اند.  
 
خبرى منتشر شد كه ‌كماندوهاى آمريكا با راهنماى افراد روسى، در ارتفاعات پامير براى يافتن مقر [اُسامه] بن‌لادن، مشغول تجسس‌اند. پاكستان، جديداً  اظهارات دوپهلو در خصوص همكارى با آمريكا مي‌كند و صحبت از تأخير عمليات آمريكا، زياد مطرح مى‌شود.  
 
در آمريكا اعلام شد كه فقط شهر نيويورك، از ناحيه تخريب برج‌هاى دوقلوی مركز تجارت جهانى، 110 ميليارد دلار خسارت ديده است و هيأت ناظر بر قطعنامه اخير شوراى امنيت [سازمان ملل] در خصوص مبارزه با تروريسم، به رياست كشور انگلستان تشكيل شد. سرعت عمل، نشان از جديت برنامه‌هايشان دارد. 
 
در خانه بودم و روزه قضاى مربوط به عمل آنژیو در بيمارستان قلب را گرفتم. وقت زيادى صرف خواندن خاطرات فرح ديبا، [بیوه محمدرضاشاه پهلوی] كردم. افشاگرى‌هاى زيادى عليه درباريان شاه كرده است. در جواب، ايراداتى به فرح و قطبى‌ها [فریده قطبی، مادر فرح و رضا قطبی، پسردایی او] در خاطرات ديگران است.
نظرات بینندگان