arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲؛ از هک و انتشار اسنادی در مورد حقوق ۲۵۰ میلیونی نمایندگان مجلس تا القاب عجیب کانال رسمی علم الهدی به او

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کانال رسمی «علم الهدی»، او را «پدر معنوی مشهد» و «پیر خراسان» خواند
کانال رسمی «علم الهدی» در مطلبی نوشت: اگرچه همه منتظر سخنان مقتدرانه و باصلابت آیت الله علم الهدی بودند، اما نماینده آقا در استان با مزاح ناگهانی همه را شوکه کردند. یخ جلسه باز شد، البته چه عرض کنم یخ که نمی‌شود گفت، سالن از شدت خنده منفجر شد. عده‌ای از بس خندیدند اشک در گوشه چشمانشان حلقه زد، عده‌ای شروع به ادامه شوخی با آیت الله کردند و کنار گوشه سالن میشد در لابلای خنده‌های جمع، مبهوت بودن عده‌ای را دید که شاید کمتر به فضای صمیمانه و گپ و گفت ایشان آشنا بودند. بعد از این چند دقیقه شوخی استادانه پیر شهرخراسان، جلسه به حالت عادی برگشت. ... به محض اتمام سخنرانی، مسئولان برگزاری از میهمانان خواستند سریع تر برای صرف ناهار به محل رستوران بروند، اما انگار گوش کسی بدهکار نبود؛ همه دور آیت الله علم الهدی جمع شدند. یکی سؤال انتخاباتی داشت، دیگری از مشکلات حاشیه شهر میگفت، فردی از اوضاع نابسامان حجاب در محل زندگیشان پرسید که ایشان با لبخندی پدرانه گفتند پس شما آنجا چکار میکنید؟ شما لباس پیغمبر را پوشیده اید که نگذارید کسی خلاف شرع عمل کند. آن یکی هم خودش را به زور از لابلای روحانیان رد میکرد تا التماس دعایی داشته باشد.

هک و انتشار اسنادی در مورد حقوق ۲۵۰ میلیونی نمایندگان مجلس
نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره هک سایت مجلس و انتشار اسنادی در مورد حقوق ۲۵۰ میلیونی نمایندگان گفت: آنچه که تحت عنوان اطلاعات هک شده در فضای مجازی و توسط برخی رسانه‌های خارج از کشور منتشر شده، بعضا مخدوش است. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: دسترسی‌هایی که می‌توانست بیش از این مسئله‌ساز شود مسدود شده است.

واکنش به ادعای اصرار روحانی برای بخشیدن اروندرود به صدام
سایت رسمی حسن روحانی نوشت: یکی از ورشکستگان ناپایدار اخیراً در یک برنامه تلویزیونی، ادعای سه، چهار سال گذشته خود را تکرار کرده و گفته که دکتر روحانی در ستاد قطعنامه ۵۹۸ اصرار داشت ایران اروندرود را به صدام ببخشد! یک کارمند سابق وزارت خارجه چند سالی است خود را عضو ستاد قطعنامه ۵۹۸ در مذاکرات و قبل از آن (!؟) معرفی می‌کند، درحالی که او در سال‌های ۶۹-۱۳۶۷ صرفاً مدیرکل اطلاعات و مطبوعات بود و اصلاً جایگاه و شایستگی قرار گرفتن در جمع هیأت ایرانی مذاکره‌کننده در کنار آقایان دکتر حسن روحانی، حسن حبیبی، علی‌اکبر ولایتی، محمدجواد ظریف، سیروس ناصری، عباس ملکی، علی شمس اردکانی، جمشید ممتاز و بسیاری از دیپلمات‌های برجسته و وطن‌پرست کشور را نداشت. 

پورمحمدی: اگر بودم، می‌توانستم جلوی حوادث سال ۸۸ را بگیرم
مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت که در دولت اول محمود احمدی نژاد وزیر کشور بود، گفت: برکناری من به نظرم جزو اشتباهات بزرگ دولت بود، چون معتقدم اگر در آن دولت بودم جلوی حوادث سال ۸۸ را می‌توانستم بگیرم. 

محمد مهاجری درباره انتخابات: داریم راه را اشتباه می‌رویم
محمد مهاجری در یادداشتی نوشت: اگر تعریف‌مان از انتخابات، آن است که در قاموس جمهوری اسلامی و قانون اساسی آمده، داریم راه را اشتباه می‌رویم. اگر قرار است انتخابات واقعی برگزار شود مقدماتی بر آن مترتب است که در صدر همه آنها، رقابت است. رقابت، هم به پرشمار بودن از لحاظ عدد کاندیداهاست و هم به متنوع بودن از نظر سلایق و آرا و نظرات. اگر فرضا ۱۰۰۰ نامزد با یک سلیقه وارد رقابت شوند و این فرآیند، محصول یک مهندسی باشد، کاریکاتور انتخابات است و صرفا همان مشق شب بچه‌هاست. 

سپاه: راهبرد ما در عملیات و تاکتیک‌ها هجومی است
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: راهبرد ما کاملاً دفاعی است، اما این راهبرد در عملیات و تاکتیک‌ها هجومی است به این معنا که ما به مبادی حرکت دشمن حمله خواهیم کرد و نیرو‌های دشمن را از مبدأ حرکت مورد حمله قرار می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم که به راحتی خود را به سواحل ما برسانند. 

رویترز: آمریکا پیشنهاد آتش بس پوتین در اوکراین را رد کرد
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع روسی نوشت که به دنبال تماس میان واسطه‌ها بین مسکو و واشنگتن، آمریکا پیشنهاد آتش بس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اوکراین را رد کرده است. رویترز افزود که پوتین در سال ۲۰۲۳ به صورت علنی و خصوصی از طریق واسطه‌ها، از جمله از طریق شرکای عرب مسکو در خاورمیانه و دیگران، سیگنال‌هایی را به واشنگتن ارسال کرد که نشان می‌دهد آماده بررسی آتش‌بس در اوکراین است.  

 انتقاد نماینده ولی فقیه در امور حج از عربستان
در شورای برنامه‌ریزی حج از ثبت‌نام حدود ۵۶ هزار نفر برای حج تمتع ۱۴۰۳ و واگذاری مسئولیت پروازهای حج به شرکت‌های ایرانی خبر داده شد و نماینده ولی فقیه در امور حج نیز از بلاتکلیفی عمره از ناحیه عربستان ابراز تأسف کرد. 

فرماندار شیراز: هیچکس مانع رای دادن هیچ شهروند ایرانی با هر نوع حجابی نخواهد شد
فرماندار شهرستان شیراز تاکید کرد: هیچکس مانع رای دادن هیچ شهروند ایرانی با هر نوع حجاب  نخواهد شد و عوامل اجرایی، امنیتی و سایر عوامل فقط اختیار دارند به بانوان بدحجاب تذکر لسانی بدهند اما مانعی برای رای دادن آنان نیست. 

اتوبوس‌های نو نیامده خراب شدند و به پارکینگ رفته اند
پرویز سروری عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اتوبوس نو پروتکل پذیرفته شده‌ای دارد و  تا مدت‌ها  باید بار شهر را بردارد نه اینکه نیامده خراب شوند و به پارکینگ بروند.   رئیس اتوبوسرانی گفته که  ۱۵۰ اتوبوس نو خراب شده و به پارکینگ رفته است. 

ردصلاحیت ۲۲ نفر از نمایندگان مجلس فعلی
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از نمایندگان دوره فعلی مجلس نیز ۲۷۸ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۲۴۲ نفر تأیید و ۲۲ نفر عدم تأیید صلاحیت شده‌اند و ۵ نفر هم انصراف دادند. 

پیمانکاران شهرداری این اختیار را دارند که زباله‌گردهای بالای ۱۸ سال را به‌ کار بگیرند
حسین نظری، معاون شهردار پایتخت گفت: براساس طرح جامع تنظیف شهر تهران، پیمانکاران شهرداری این اختیار را دارند زباله‌گردهایی که براساس معیارهای قانونی کشور فعالیت می‌کنند، یعنی بالای ۱۸ سال سن دارند و افراد ایرانی یا اتباع دارای مجوز اقامت در ایران محسوب می‌شوند را به‌کارگیری کنند و براساس طرح طبقه‌بندی مشاغل و طبق ساعات شغلی تعریف‌شده در قانون کار، به آن‌ها حقوق و مزایا بدهند. 

نظرات بینندگان