arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۹ اسفند ۱۳۷۹: شایعه کرده اند که ایران پیشنهاد خرید ایستگاه فضایی میر روسیه را داده

خاطرات هاشمی رفسنجانی: گزارش‌ها را از كامپيوتر خواندم. ايستگاه [فضایی] مير روسيه ،بنا بود، امروز در فضا منهدم شود كه به فردا موكول شده؛ چون سرعت حركت به سوي زمين را كُند كرده‌اند، ديرتر مي‌رسند. خبري منتشر كرده‌اند كه ايران، پيشنهاد خريد آن را داده است، ولي صحت ندارد؛ نمي‌دانم چرا اين خبر را جعل كرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

 ۲۹ اسفند ۱۳۷۹: در تحليل‌هاي ضدانقلاب و رسانه‌هاي غربي، فشارهاي اخير دادگاه‌ها در مورد ملي‌مذهبي‌ها و مطبوعات، مستقيماً به اظهارات رهبري در نمازجمعه اخير ربط داده مي‌شود؛ همان طور كه برخوردهاي ابتدایي با مطبوعات را اجراي فرمان رهبري در مورد مطبوعات معرفي‌كردند؛ به استناد اينكه رهبري آنها را پايگاه دشمن خواندند. 

تا شب در منزل بودم. بيشتر به مطالعه و اصلاح مصاحبه با آقاي [صادق] زيباكلام، [استاد دانشگاه تهران] گذشت. گزارش‌ها را از كامپيوتر خواندم. ايستگاه [فضایی] مير روسيه ،بنا بود، امروز در فضا منهدم شود كه به فردا موكول شده؛ چون سرعت حركت به سوي زمين را كُند كرده‌اند، ديرتر مي‌رسند. خبري منتشر كرده‌اند كه ايران، پيشنهاد خريد آن را داده است، ولي صحت ندارد؛ نمي‌دانم چرا اين خبر را جعل كرده‌اند.  

در هندوستان، امروز مجلس متشنج و تعطيل شد. احزاب اپوزیسيون، منجمله حزب كنگره، خواستار استعفاي دولت‌اند؛ به جاي استعفاي چند وزير. شب، براي شام به منزل فاطي براي احوال‌پرسي از سارا و فاطي رفتم. پيام برادر [محمدرضا] يزدان‌پناه، مديرعامل سابق كيش نیز مطرح شد كه زنداني شده و تقاضاي كمك براي آزادي او كرده‌اند.

نظرات بینندگان