arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس: انتخاب پزشکیان می‌تواند اهل سنت و قومیت‌های مختلف را به آینده امیدوار کند

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس دهم گفت: در هشت سالی که با پزشکیان در مجلس همکار بوم هر کمکی که نیاز بود در دفاع مسائل قومی و مسائل مذهبی مردم انجام می‌داد، او به وحدت اعتقاد عملی دارد؛ ما انتخاب کردیم که در کنار آقای پزشکیان باشیم، ارتباطات گسترده‌ای را هم با مناطق سنی‌نشین در کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان، هرمزگان، گیلان منطقه تالش، مناطق ترکمن صحرا و مناطقی از فارس و مناطق دیگر که اهل سنت حضور دارند شروع کردیم که هم تشویق کنیم عزیزان پای صندوق بیایند و هم از آقای پزشکیان حمایت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده ادوار دهم و یازدهم مردم تربت جام در خصوص حمایت خود و شهروندان اهل سنت از مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به تاکید مداوم وی از قومیت های مختلف کشور، گفت: انتخابات یک آوردگاه و یک عرصه مهم برای سرنوشت کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین المللی است، به همین خاطر دو مساله در انتخابات برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: نکته اول اینکه ما یک مشارکت بسیار بالایی در کشور داشته باشیم که این مشارکت دست ما را در عرصه های بین المللی و داخلی پر کند و بتوانیم از منافع ملی خود دفاع کنیم چون مشارکت ضعیف قدرمسلم به همه ما آسیب می زند. نکته دوم انتخاب یک فردی است که بتواند درک درستی از شرایط داخلی و بین‌المللی داشته باشد، درک نزدیک‌تری به مردم داشته باشد شناخت عمیق تری از مسائل سیاسی داشته باشد و بر اساس باورها و دیدگاه‌هایی که دارد بتواند یک تیم قدرتمند را در دولت و در بخش های مختلف شکل دهد.

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس دهم تصریح کرد: بنده با احترام به همه کاندیداها با بررسی که انجام دادم به شخصه نظر خودم را عرض می‌کنم و نمی دانم بقیه اهل سنت یا سایر اقوام و گروه ها چه تصمیمی دارند ولی بنده به عنوان یک کسی که رییس فراکسیون اهل سنت در مجلس دهم بودم و در مجلس یازدهم در کمیسیون امنیت ملی عضویت داشتم تلاشی که انجام می دهم این است که آقای پزشکیان رأی بیاورد.

وی افزود: آقای پزشکیان چند ویژگی شخصیتی دارد؛ اولا به لحاظ فردی شخصیتی مومن و دارای صفات برجسته انسانی است، از سوی دیگر وی باورمند به انقلاب و مردم است. از سوی دیگر سابقه انقلاب و جبهه و مردمداری و دفاع از حقوق مردم نشان می دهد که پزشکیان همواره فردی شجاع و صادق است.

نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: نکته دیگر اینکه آقای پزشکیان یک نیروی متخصص است، نیرویی که از دانشگاه و حوزه پزشکی وارد کار سیاسی شده و به نظر من شناخت عمیقی از طیف ها و گروه های مختلف قومی و مذهبی دارد؛ ایشان متولد مناطق کردنشین در مهاباد است، همچنین در میان آذری‌ها بزرگ شده در مناطق مختلف است، در سیستان و بلوچستان سال ها خدمت کرده و در مناطق مختلف قومی و مذهبی حضور داشته است؛ همچنین در عرصه مجلس هم که ما هشت سال در خدمت ایشان بودیم هر کمکی نیاز بود در دفاع از مسائل قومی و مسائل مذهبی مردم انجام می داد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان به وحدت به مفهوم عملی آن نه شعاری اعتقاد راسخ دارد و واقعا کسی است که اگر رییس جمهور شود هم می تواند یک حلقه قدرتمند در دولت و میان هم مدیران قوی در استان ها و بخش های مختلف شکل دهد و بخشی از مطالبات واقعی مردم اعم از زنان، جوانان، قومیت ها و اقلیت ها را تا حدودی پاسخ دهد.

نماینده پیشین مجلس با اشاره به شرایط مشارکت انتخاباتی در کشور ابراز داشت: ما الان با یک گسست میان مردم و بخش هایی از حاکمیت مواجه هستیم به گونه‌ای که بخش مهمی از مطالبات مردم مغفول واقع شده و یک عده در کشور روز به روز تلاش می کنند دایره انقلاب را کوچک کنند و همه را از قطار انقلاب پیاده کنند. شما الان آمار و ارقام انتخابات اخیر که در تهران برگزار شد را ببینید، درست است که یک عده جشن گرفتند چون پیروز شدند اما متوجه نیستند که این مشارکت پایین چه آسیبی به کشور زده است، اگر پزشکیان رییس جمهور شود به نظر من خون تازه ای در رگ های ایران و انقلاب جاری خواهد شد.

وی افزود: در صورت پیروزی پزشکیان آشتی و پیوند مجددی میان اکثریت مردم و حاکمیت را شاهد خواهیم بود و همچنین می تواند بسیاری از قومیت ها و گروه های مذهبی، اهل سنت و دیگران را به آینده امیدوار کند و به نظر من این بزرگترین خدمت به امنیت ملی، سیاست داخلی و سیاست خارجی است

این فعال سیاسی همچنین عنوان کرد: به همین دلیل هم ما انتخاب کردیم که در کنار آقای پزشکیان باشیم، تلاش هم می کنیم و ارتباطات گسترده‌ای را هم با مناطق سنی‌نشین در کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان، هرمزگان، گیلان منطقه تالش، مناطق ترکمن صحرا و مناطقی از فارس و مناطق دیگر که اهل سنت حضور دارند شروع کردیم که هم تشویق کنیم عزیزان پای صندوق بیایند و هم از آقای پزشکیان حمایت کنند.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: البته می دانید که ما یک حزب سیاسی نیستیم که بخواهیم تصمیم حزبی برای کسی بگیریم اما یک جمعی از نمایندگان ادوار و همفکران آقای پزشکیان هستیم و امیدواریم که بتوانیم مردم را مجاب کنیم تا پای صندوق بیایند و به ایشان رأی دهند.

نظرات بینندگان