arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۰۸ تير ۱۴۰۳

تکذیب اعلام نتایج صندوق‌های کشورهای مقاومت / ایران شعبه رای‌گیری در بحرین و یمن ندارد

مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور در واکنش با شایعات مطرح شده در خصوص میزان آرای ایرانیان در کشورهای منطقه گفت: اساسا در یمن و بحرین حوزه رای گیری نداریم، همین مساله گویای شایعه بودن آرای منتشر شده در فضای مجازی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور در واکنش با شایعات مطرح شده در خصوص میزان آرای ایرانیان در کشورهای منطقه گفت: اساسا در یمن و بحرین حوزه رای گیری نداریم، همین مساله گویای شایعه بودن آرای منتشر شده در فضای مجازی است.
 
علیرضا محمودی مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار غیررسمی آرای انتخاباتی کشورهای حوزه مقاومت گفت: این اخبار کذب محض است و هنوز رای گیری در برخی شعبه‌های اخذ رای در لبنان، سوریه و عراق ادامه دارد، حتی در شعبه‌هایی که رای گیری نیز پایان یافته است شمارش آرا به پایان نرسیده است.
 
وی با اشاره به انتشار ادعاهایی مبنی بر تعداد آرای ایرانیان در بحرین و یمن گفت: ما اساسا در یمن و بحرین حوزه رای گیری نداریم، همین مساله گویای شایعه بودن آرای منتشر شده در فضای مجازی است.
 
محمودی با انتقاد از عملیات روانی صورت گرفته توسط برخی افراد و جناح‌های سیاسی خاطرنشان کرد: مردم ما بدانند ما نسبت به صیانت از آرا اهتمام و توجه ویژه داریم.
 
 در ساعات اخیر برخی آمارهای جعلی از آرای ایرانیان در کشورهای منطقه در فضای مجازی منتشر شده است.
 
این در حالی است که نتایج رسمی و ترکیب آرای صندوق های رای در خارج از کشور پس از دریافت رسمی از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران، توسط ستاد برگزاری انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه به وزارت کشور منعکس خواهد شد و مرجع رسمی انتشار آن ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور خواهد بود.
نظرات بینندگان