arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۳ تير ۱۴۰۳

وزیر سابق آموزش‌وپرورش: ۱۵ تیر ماه فرصت تغییر است/ سیاست مداران ما یاد نگرفته‌اند با مردم گفت‌وگو کنند/ با انتخاب پزشکیان به سیاست خودی و ناخودی پایان دهیم

محسن حاجی‌میرزایی وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: با انتخاب دکتر پزشکیان، امید را به جامعه برگردانیم با این تصمیم از فرار و مهاجرت به بیرون مرزها و همچنین مقابله جدی با فساد برخیزیم. با این تصمیم هست که می‌شود در برابر آسیب ها بایستیم و مسیر پیشرفت کشور و ایجاد فرصت‌های برابر گام برداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: با انتخاب دکتر پزشکیان، امید را به جامعه برگردانیم با این تصمیم از فرار و مهاجرت به بیرون مرزها و همچنین مقابله جدی با فساد برخیزیم. با این تصمیم هست که می‌شود در برابر آسیب ها بایستیم و مسیر پیشرفت کشور و ایجاد فرصت‌های برابر گام برداریم.

محسن حاجی‌میرزایی با حضور در جمع فرهنگیان و اقشار حامی دکتر مسعود پزشکیان در استان قزوین اظهار کرد: ملت ما تجربه انتخابی موفق در سال‌های ۷۶ و ۸۲ را دارند و امیدواریم  حاصل انتخاب مبارک در ۱۵ تیرماه انتخابی مناسب و تکرار دوم خرداد دیگری باشد.

وزیر سابق آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۵ تیرماه روزی مهم است چراکه سرنوشت کشور در گرو تصمیم مردم است و این انتخاب و تصمیم تا سال‌ها زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و چنانچه این انتخاب منجر به نتیجه شایسته نشود، ایران را متأثر می‌کند چون همه شئونات  و مناسبات داخلی و بین المللی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه، ۱۵ تیر ماه فرصت تغییر است، افزود: با انتخاب دکتر پزشکیان، امید را به جامعه برگردانیم با این تصمیم از فرار و مهاجرت به بیرون مرزها و همچنین مقابله جدی با فساد برخیزیم. با این تصمیم هست که می‌شود در برابر آسیب ها بایستیم و مسیر پیشرفت کشور و ایجاد فرصت‌های برابر گام برداریم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه، امروز در برابر نابرابری‌های اقتصادی و این بی‌عدالتی ایستاد،‌ گفت: ۱۵ تیرماه فرصت ساز است، باید در این روز مجالی برای بردباری و تقویت و وحدت ایجاد کرد.

وزیر سابق آموزش و پرورش تصریح کرد: انتخابات یک تصمیم بزرگ، یک حقیقت مسلم و جزء بنیانی‌ترین تصمیمات است.

وی افزود: برای تخریب کردن تنها یک کلنگ کافی است اما برای ساختن نیاز به اندیشه و فکر، انگیزه قوی و جمعیت همراه نیاز است.

حاجی میرزایی، اولین گام برای اصلاح متوقف کردن جریان تخریب را شرکت در انتخابات برای ایران دانست و افزود: انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور یک تصمیمی است که شعاع دارد و گسترده می شود. پزشکیان این قدرت را دارد که فرهنگ و سیاست را تحت تاثیر قرار دهد. ما با این تصمیم است که باید بگویم با تحریم مخالف هستیم، می توان در پرتو تحریم از ظرفیت عظیم ملی بهره برد.

وی ادامه داد: قطعاً دولت پزشکیان، به همکاری‌های منطقه ای پایبند است، با انتخاب دولت پزشکیان،  تورم و یکپارچگی ملی و به خودی و ناخودی پایان دهیم.

وی معتقد است که این روزها دروغ پردازی‌ها گسترش پیدا کرده و باید بدون اعتنا به منابع عمومی، مطلبی را قبول نکنیم در واقع می‌توان گفت تشخیص سره از ناسره است.

وزیر سابق آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا به صلاح است که پزشکیان را انتخاب کنیم؛ افزود: پزشکیان صادق است و این یک مولفه قوی برای اعتماد مردم به ایشان است. در تمام سالها وعده و وعیدهای زیادی شنیده‌ایم که عملی نشده است، اگر نتوانیم دلیل تحقق وعده ها رمزگشایی کنیم مجدد نمی‌توانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در سال‌های اخیر در خصوص احداث جاده و بندر و برق رسانی و پتروشیمی تلاش شده است، اما عدالت برقرار نشده است؛ گفت: امروز با یک رشد نوسانی به نام تورم افسار گسیخته دست و پنجه نرم می‌کنیم. تورمی که امروز با آن روزگار می‌گذرانیم، در ۸۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. کوچک شدن سفره های مردم یکی از چالش‌هایی است که باید در خصوص آن به گفتگو نشست.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مسأله‌ای  از ما در هیچ کشوری حل نخواهد شد تا زمانی که توافق صورت گیرد. بسیاری از احکام که یک عده ای میخواهد لااقل. بهره وری در کشور رشد پیدا کند، در گرو همین سیاست خارجه است. در دولت دوازدهم، ما ۶ برنامه نوشتیم اما تنها ۳۰ درصد آن اجرایی شد.

حاجی میرزایی افزود:  چرا شرایط بنزین به گونه ای است که تمام در آمد نفت را باید صرف هزینه بنزین کرد؟ بسیاری از اهداف که پیش روی برنامه توسعه هفتم است، نیاز به گفتمان با نخبگان دارد اما متاسفانه به این مهم در دولت اخیر توجه نشده است.

وی ادامه داد: زندگی‌های اولیه اینگونه بود که حاکمیت و مردم در یک رودر رویی قرار بگیرند، بجنگند و سیاست مداران ما یاد نگرفته‌اند که با مردم گفت و گو کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما امروز بیشتر از هر چیزی به گفتمان نیاز داریم، تصریح کرد: نمی‌شود در مواقعی اعلام کنیم که نیاز به مشارکت مردم داریم اما زمانی که رای آوردیم فرهنگ گفتمان با مردم را تبیین نکنیم.

وی افزود: کدام سیاستمدار این کار را انجام می دهد؟  برای اصلاح هیچ کار سختی وجود ندارد، باید با تلاش وضعیت را بهبود بخشید و این تلاش نیازمند همراهی مردم است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات یک رویکرد و نگاه همسان و هماهنگ دارد و نگاهی که دارای کرامت است.

وی در پایان صحبت‌های خود به سابقه آشنایی‌اش با دکتر پزشکیان از در سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: در سیاست پزشکیان، دروغ و فساد جایگاهی ندارد و مباحث دینی عمیقاً در دل و اعتقاد ا‌و است؛ امیدواریم در روز ۱۵ تیرماه مردم به این یقین برسند که با انتخاب دکتر پزشکیان تغییرات مثبت روز و ظهور پیدا می‌کند.

نظرات بینندگان