arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۴۰۳
صالحی در گفت‌وگو با انتخاب:

یه جلیلی گفتم اگر امریکا با شما راه بیاید، با مذاکرات محرمانه ما با واشنگتن همراهی می‌کنید؟ / قبول کرد؛ به امریکا پیام دادم، آن‌ها هم پیشنهادات مثبت به جلیلی دادند / جلیلی اما به من گفت کوتاه آمدن آمریکا به خاطر منطق قوی او بوده

دکتر صالحی گفت: جلیلی میخواست به مذاکرات آلماتی ۱ برود؛ گفتم اگر خانم شرمن این دفعه در جلسه با شما همراهی کند، بعد از برگشت، با ما همراهی خواهید کرد؟ جلیلی گفت باشد. نهایتا خانم شرمن همراهی کرد؛ جلیلی هم به صورت علنی بعد از آلماتی۱ رضایت مندانه صحبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صالحی در پاسخ به سوال «انتخاب» مبنی بر اینکه گفته می‌شود پس از مواجهه با مخالفت جلیلی، شما به امریکا پیام دادید که جهت هموارسازی مذاکرات محرمانه، در گفتگو‌ها با جلیلی پیشنهادات مثبت و نرم بدهند، گفت: جلیلی میخواست به مذاکرات آلماتی ۱ برود؛ گفتم اگر خانم شرمن این دفعه در جلسه با شما همراهی کند، بعد از برگشت، با ما همراهی خواهید کرد؟ جلیلی گفت باشد. نهایتا خانم شرمن همراهی کرد؛ جلیلی هم به صورت علنی بعد از آلمانی رضایت مندانه صحبت کرد.

صالحی افزود: بعد از برگشت، جلیلی، اما گفت کوتاه آمدن امریکا به خاطر منطق قوی من بوده است. در نهایت هم در دور بعدی مذاکرات جلیلی در آلماتی، همه چیز به هم ریخت.

نظرات بینندگان