arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

جدیدترین سناریوی بازارها

امروز شرایط متفاوتی بر بازارها حاکم بود.برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند به دلیل تکرار ریسک‌های سیاسی در سال جاری ،بازارهای داخلی نوسانات شدید را به سرعت پشت خواهند گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دنیای اقتصاد: امروز شرایط متفاوتی بر بازارها حاکم بود.برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند به دلیل تکرار ریسک‌های سیاسی در سال جاری ،بازارهای داخلی نوسانات شدید را به سرعت پشت خواهند گذاشت. 

در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران همانند رقبایش با سلسله‌ای از ریسک‌ها مواجه بود به طوریکه همه نماگرهای سهامی، افت دست جمعی را ثبت کردند.

در تازه ترین اتفاق و پس از بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و لبنان، مجددا بازارهای مالی تغییر مسیر دادند و بازار سهام نزولی شد.

بی‌‌‌گمان سال ۱۴۰۳، یکی از عجیب‌ترین سالیانی است که بازارها در سنوات آتی از آن یاد خواهد کرد. 

طیف متنوعی از اتفاقات در شش ماه نخست این سال در حوزه سیاست داخلی و روابط خارجی رخ داد که هریک به نحوی و طریقی کلیات سیاست و اقتصاد کلان کشور را تحت‌تاثیر قرار دادند.

در این میان بازار سهام به‌ عنوان بازاری که بخش اعظم سرنوشت و مسیر آتی آن به رویدادها و تحولات سیاسی و اقتصادی گره خورده، روزهای رو‌به افولی را پشت ‌سر گذاشته است. 

در جریان معاملات امروز نیز سازمان بورس برای چهارمین بار دست به کار شد و معاملات شنبه را با محدودیت بیشتر دامنه نوسان به مثبت و منفی 2 درصد کاهش داد. 

بعد از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، دامنه نوسان به مثبت و منفی 6 درصد افزایش پیدا کرد. اما پس از بروز برخی ریسک‌ها مجددا این محدودیت اعمال  شد.

نظرات بینندگان